dilluns, 1 d’abril de 2013

idees





Sir Ken Robinson (escriptor i educador i conferenciant britànic i expert en temes relacionats amb la creatic¡vitat i qualitat de l'ensenyança) desenvolupa algunes idees per revolucionar l’aprenentatge en la seva presentació “Changing Paradigms”. 
 Algunes de les afirmacions de Sir Ken Robinson:
[....]
Les escoles encara estan organitzades com les línies de muntatge de les fàbriques, a toc de timbre, amb matèries especialitzades i separades.
[...]
Eduquem els nens en grups, els incorporem al sistema per grups d’edat. Per a què ho fem? El més important que els nens tenen en comú és l’edat? És com si el més important fora la data de fabricació.
[...]
Els nostres nens estan vivint el període d’estímuls més intens de la història de la humanitat. Estan sent assetjats per informació que crida la seva atenció des de multitud de plataformes, ordinadors, dels Iphones, d’anuncis publicitaris, de centenars de canals de televisió. I per això són penalitzats, perquè es distreuen. De què? De coses avorrides, la major part de l’escola.
[...]
Fa un parell d’anys, es va publicar un interessant estudi sobre el Pensament Divergent. El pensament divergent no és el mateix que la creativitat, però l’ajuda, és una capacitat essencial per a la creativitat. És l’habilitat de veure moltes possibles respostes a una pregunta, d’interpretar de diferents formes, de pensar, no només de forma lineal o convergent. Aquest estudi evidencià que el 98% tenim aquesta habilitat quan tenim entre 3 i 5 anys, però que quan arriben als 13 o 15 anys ja sols el conservem el 10% de nosaltres.
[...]