27 de gener 2014

Assignatures que distreuen??? o que ens ensenyen a pensar?


"Podem saber quines són les assignatures més ‘”útils”? Les que ajudaran a nois i noies a “guanyar-se la vida”? A ser “persones de profit”? A ser persones “emprenedores”? La LOMCE, la nova Ley Orgánica para la mejora de la calidad educativa, estableix en els seus objectius que pretén la “simplificación del currículo, refuerzo de los conocimientos instrumentales”. D’acord amb aquest objectiu cal deixar de fer algunes assignatures que “compliquen” el currículum i “distreuen” als nois i noies, com ha arribat a dir el ministre Wert, i centrar-se en aquells coneixements que seran instruments per al seu desenvolupament.
En el sac d’aquelles matèries que es consideren no instrumentals i poc importants s’hi acostumen a posar les anomenades cíviques, l’ètica, la filosofia, la historia, la literatura… La història i la literatura tenen la sort o la desgràcia de ser reivindicades pel seu caràcter nacional. Però, per a què serveixen la resta? Aporten alguna cosa? No ens ofereixen instruments per a res? ... "
Llegiu tot l'article a: diari d'educació