23 de febrer 2014

Karkamal 2014. Parla el rei Carnestoltes


Salut gent de Calldetenes i als qui heu vingut de més enllà!
Ja és aquí el Carnestoltes. Ja ha tornat el Karkamal!!!

Aquest any em rebeu amb molta colla i encara més gresca,
I a més a més amb botifarrada i molta festa!!!

I com que a mi allò de llevar-se “ben d’hora, ben d’hora” mai m’ha agradat,
El canvi d’horari em va que “ni pintat”!

Ah! I Com ho heu aconseguit!!!!
Aquets de l’Ampa sou  molt eixerits!!!

Enredant avies i avis que tenen a prop
Per fer-los estar a la vora del foc
Coent-los les botifarres
Mentre ells van fet gatzara!!

Als joves del poble, us enreden amb la barra
Per tenir-vos controlats i evitar que la “lieu parda”!!

I els de l’esplai, que des de fa anys s’encarreguen de fer-me renéixer,
A veure si l’any que ve, no em feu una cara tant lletja!!!

Finalment l’Ajuntament. Com s’estiren!!
Ens hi han posat un concert d’aquells que no s’obliden!!

Contents com estant de tenir l’institut entregat,
els pobres no s’esperen que aviat
els caurem a sobre per tenir el pavelló acabat,
refer l’escola que s’ha encongit ,
i una nova llar  pels qui són petits.
 I la variant ....
Ah ! potser això darrer no,
que en aquest punt , no tots esteu d’acord.

I si només fos això,

Als pobres res els surt rodó.


 Reben queixes pel mercat, per la festa major,
per la recollida de deixalles i pel pas del camions!!!

Però això és el que té governar,
O és que es pensaven que només haurien de manar????
  
Però tot això avui tant se val!
Oblideu les retallades , l’atur i la corrupció.
Encara que vagin maldades,
Gaudiu avui sense temor.

I no patiu si al llarg de la vesprada
en feu alguna de fosca.
Amb un “no lo sé, no me acuerdo”
sortireu ben drets i per la porta grossa!

Per Calldetenes, ja ho sabeu, tinc certa debilitat!
L’any que bé, si m’hi voleu, tornaré de molt bon grat!

Visca Calldetenes!
I Visca el Karkama!